HOGYAN KÉSZÍTSÜK FEL IMMUNRENDSZERÜNKET A TÉLRE

„Mens sana in corpore sano.”-„Ép testben ép lélek.”

 

Ne csak akkor törődjünk az egészségünkkel amikor már baj van és betegek vagyunk.
Legfontosabb a megelőzés,egészségük védelme.
Ősszel fordítsunk gondot szervezetünk megerősítésére,mert a hűvös,csapadékos idő beálltával
különösen zárt  helységekben,tömegben gyakoribbak a hűléses jellegű megbetegedések.
Érdemes kihasználni az őszi napsütéses időt,minél többet sétálni,mozogni a természetben.
A testmozgás legalább olyan fontos,mint a vitaminok,ásványi anyagok szervezetbe juttatása.
Figyeljünk oda ősszel is a megfelelő folyadék bevitelre. A meghűléses betegségek megelőzésére,de
akár kiegészítő kezelésére is egyaránt alkalmasak a teák. Napi 2-3 csésze tea fogyasztása ajánlott.
Ezt készíthetjük aszalt gyümölcsökből vagy gyógynövényekből. Néhány a teljesség igénye nélkül:
-homoktövis: az immunrendszert erősíti,gyulladáscsökkentő hatású,magas B-C-E  vitamin,valamint calcium és magnézium tartalma van
-csipkebogyó: magas C-vitamin tartalma van,immunerősítő hatású (az ún. „hecsedli”-csipkebogyó lekvár szintén közkedvelt immunerősítő)
-kamillavirágzat:talán a legismertebb gyulladáscsökkentő hatásáról.Szorongásoldó,segít enyhíteni a migrén tüneteit.
-hársfa virágzat:antibakteriális hatású.Meghűléses betegségek kezelésére,nyákoldóként,hurutos
panaszok enyhítésére kiválóan alkalmas.
-cickafark: izzasztó hatású,csökkenti a fájdalmat,májtisztító hatása is ismert
-menta: javítja az emésztést,stimulálja a memóriát
-citromfű: csersav tartalma miatt baktérium-,és vírusölő hatású, elősegíti az emésztést, nyugtató
hatású .

„A méz a természet adománya.”
Közel 70-féle gyógy-és fiziológiás hatással bír.Glukózból és fruktózból áll,ezenkívül calcium,réz,vas,magnézium,foszfor,mangán,kálium, nátrium,cink ,B- és C-vitamin tartalma is van kis mennyiségben.
Antiszeptikus, fájdalomcsillapító hatása mellett kedvezően hat az izomzatra, fáradtság ellen is kiváló.
Fokhagyma: köztudottam erős vírus-és baktériumölő ,gyulladáscsökkentő hatású növényünk.
A hal fogyasztására nagyobb hangsúlyt kellene fektetnünk. Az európai átlaghoz képest lényegesen kevesebb halat fogyasztunk. Hetente egy alkalommal ha tányérunkra kerül hal étel,már sokat tettünk szívünk egészségéért.
Ősszel sokféle gyümölcsöt találunk a kertben,melyek étrendünk fontos és nélkülözhetetlen részei.
Ilyenek: alma,körte,szőlő,szilva,birs,dió,mogyoró,mandula.
A csonthéjas gyümölcsök az egyik legfontosabb tápanyag forrásaink.Omega-3 zsírsavakban gazdagok,melyek jó hatásúak a szív-érrendszerre. Napi 30 gramm fogyasztása már jótékony hatással bír szívére. E vitamin tartalmuk miatt a bőrre is kedvezően hatnak.Antioxidáns hatásuk révén gyulladáscsökkentőek.Ajánlott mennyiség naponta egy maroknyi fogyasztása.

(Forrás: Webbeteg)

HOGYAN KÉSZÍTSÜK FEL IMMUNRENDSZERÜNKET A TÉLRE
HOGYAN KÉSZÍTSÜK FEL IMMUNRENDSZERÜNKET A TÉLRE